You are currently viewing <strong>שילוב מנצח – עלה זית וסחלב (אורכידאה)</strong>

שילוב מנצח – עלה זית וסחלב (אורכידאה)

ד”ר זיאד דבור

האורכידאה – פרח הסחלב הלבן ועלי עץ הזית שניהם ידועים בתוחלת החיים הארוכה שלהם כך שהעלים מקנים חיים של כ 2000 שנה לזית. במעבדות ד״ר דבור פיתחו שילוב מנצח בין שתי התמציות המשמרות את אורך חיי העור ומקנים תוחלת חיים חדשה לתאי העור. כך נולד המותג היוקרתי – ד”ר דבור שמבטיח אפקט להצערת העור. הקרמים והסרום עוזרים להעניק לתאים את החיוניות השרידות ותוחלת החיים הארוכה של האורכידיאה והזית.
אז למה שלא תרצי להרגיש כמו מלכה בשדה פרחים, תוך שימוש נח, בריא ורחוק מהכימיקלים המזיקים.

אורכידאה, סחלב, הוא צמח מרהיב ביופיו עם תוחלת חיים ארוכה ואלגנטיות מהממת.
לסחלב יופי מפתה כפי שכל מי שאי פעם ראה אורכידאה יודע, זה הוא מראה שפשוט אי אפשר להתעלם ממנו. העין נמשכת אליו בחדווה והאף מצטרף אליה בשמחה.
כולם מסכימים כי לסחלב תכונות מיוחדות המקנות לו אריכות ימים ויכולת לספוח לחות מהאוויר ובכך להעניק לעור שלנו מראה קסום, להאיר וליפות אותו.

עלי הזית, מסמלים במסורת הדרוזית את הנצחיות והחיים לאלפי שנים. עלי הזית מקנים לעץ הזית חיים של כ 2000 שנה ועל פי מסורת זו יש בהם יכולת מיסטית להעניק את אריכות הימים לעץ הזית ולהפוך אותו לסמל של בריאות וחיים ארוכים.

האדם גילה את החיוניות והבריאות שמקורן בעץ הזית כבר מלפני אלפי שנים. בתרבויות שונות מסביב לעולם היה עץ הזית ועודנו סמל בריאותי, תרבותי, מסורתי ודתי. כמו כן, החותם והסמל של ארגון הבריאות העולמי כולל מטה אסקלפיוס, (סמלו של האל אסקלפיוס, אל הרפואה והריפוי במיתולוגיה היוונית), על מפת העולם המוקפת בענפי הזית אשר נבחרו כסמל של שלום ובריאות. 

השימוש הגלילי  כפי שהתבטא בראיונות שערכתי עם הסבתות נעשה על ידי שימוש בצמח השלם, בצמח השלם ריבוי חומרים פעילים וכפי שאחת הסבתות ציינה בפניי הצמח השלם מעביר לגוף את ההרמוניה הטבעית והאנרגיה החיובית.

הרבה מהסבתות נהגו להכין מעלי הזית מרקחות לשמירה על בריאות עורן ולטפח את עור הפנים, הגוף והשיער. כמו כן, הכינו מעלי הזית טיפולים חיצוניים לבעיות עור שונות; כגון: יבלות וירליות, פסוריאזיס ופצעים מודלקים.

מחקרים רבים נעשו על תמצית עלי הזית והראו כי לעלי זית פעילות אנטי פטרייתית, אנטי ויראלית ואנטי בקטריאלית.

לאחרונה, נצברו ניסיון ומחקרים קליניים ואפידמיולוגיים המספקים תמיכה מדעית לאמונה המסורתית של השפעתו החיובית של הזית על בריאות האדם וכנגד הזדקנות העור.

אוליורופין הינו מרכיב עיקרי בפעילויות המיוחסות לזית כמו: נוגדת החמצון, נוגדת גידולים ונוגדת דלקות.  חומר פעיל זה נמצא בכל חלקי הזית אך ריכוזו הגבוה ביותר נמצא בעלי הזית ומהווה בערך פי 30 מכמותו בשמן הזית.

תמצית עלי הזית על תכולתה הרבה במרכיבים פעילים רבים מעכבת את השינויים החלים בעור עם העלייה בגיל כמו שינויים בעובי העור, ירידה בגמישותו והופעת קמטים וכתמים. מחקרים רפואיים דווחו גם כן על היכולת ההגנתית של תמצית עלי הזית נגד גידולים סרטניים בעור.

תמצית הסחלב נגד הזדקנות העור, מחזקת את חסינות העור, נגד קמטים וכתמים.

סחלב הינו אחד הפרחים היפים ביותר, יוקרתי ויקר. הסחלב ידוע באריכות הימים שלו וביכולתו העצמית להתחדש ולתקן את עצמו לאחר פגעי הסביבה והסובבים אותו.

לסחלב תכונה ייחודית של יכולת ספיחת לחות מהאוויר ללא צורך בהשרשת שורשיו באדמה, תכונה זו מקנה לו תפקיד מאד יעיל וחשוב כנגד הזדקנות העור ולשמירה על לחותו והמראה הבריא והקורן.

בנוסף לסחלב יכולת נוגד חמצון ויכולת המחזקת את חסינות העור ונגד קמטים וכתמים.

תמצית הסחלב מומלצת לשימוש לכל סוגי העור, עשירה במינרלים כמו אבץ, סידן, מגנזיום, ברזל ונחושת הנמצאים גם כן בעור וחיוניותם לשמירה על בריאות העור לא מוטלת בספק.

תמצית הסחלב מכילה גם כן, סוכרים ופוליסכרידים אשר עוזרים לשמירה על עור לח, בריא וקורן.

כתיבת תגובה

×
דילוג לתוכן