You are currently viewing שמנים אתריים להרגעה

שמנים אתריים להרגעה

שמנים אתריים, הם שמנים המופקים מצמחים ומסייעים לנו רבות. במרוצת השנים האדם עשה שימושים רבים בשמן, אם להאיר את הבית בעזרת הדלקתו או להתחמם בעזרת השריפה שלו וכמובן כחומר עזר בבישול ואפייה וכתיבול למאכלים כאלו ואחרים. בשנים האחרונות הרפואה האלטרנטיבית או המשלימה אם תירצו, אימצה לחיקה את השמנים האתריים לטיפולים ארומתרפיים באמצעות הרחה או מריחה על העור. סגולותיו של השמן תפסו תאוצה ועברו מפה לאוזן כמו אש בשדה קוצים, אז האם גם אתם רוצים להוסיף שמן למדורה?



לכל בעיה תשובה

 

כיום ניתן בעזרת שמנים אתריים לקבל מזור לכל בעיה או תסמין שיש לכם. 

בימים אלו שכל קירור או שיעול ישר מדליק לנו את כל הנורות וחיש מהר שולח אותנו אל ד”ר גוגל או לטלפון לצלצל לקופ”ח להזמין בדיקה לגילוי נגיף הקורונה, הכי חשוב קודם כל לנשום עמוק ולהירגע. שמן אתרי המופק מצמח הקורנית, יעיל מאד נגד וירוסים וחיידקים שתוקפים את מערכת הנשימה שלנו, גם שמן האקליפטוס שריחו חזק מאד יעיל בפינוי של מערכת הנשימה ועוזר לנשום בקלות בעזרת טפטוף השמן לקערת מים ושאיפת האדים, לשים אותו במפזר אדים או למרוח אותו על בית החזה לאחר ערבובו עם שמן שקדים. בנוסף, ניתן למצוץ סוכריות אקליפטוס, שטעמן מזכיר מאד מנטה והן פותחות את דרכי הנשימה באבחת כנף, לעדינים שביניכם, ניתן להשתמש בשמן מצמח ההדס, שסגולותיו דומות לאקליפטוס אך הוא עדין יותר ממנו, לכן בסיוע לקירור אצל ילדים מומלץ לעשות שימוש בו. כעת כשכולנו בבית עם מזגנים על קירור, לא חסרות הסיבות לתסמינים שיעלו לנו את מפלסי החרדה. אך אם מפלס החרדה הרקיע שחקים ואתם מעוניינים להירגע במקצת, שמנים אתריים מצמח הלבנדר, או האזוביון, בעברית ציחה, יעשו לכם פלאים וירגיעו אתכם בעזרת חימום של  5 כפות במבער שמנים, שזה מעין כלי חרס, עם מקום להכנסת נרון חימום ומעליו קערית לקיבול השמן, בנוסף שמן הלבנדר יעיל בסיוע לכאבי ראש במריחת השמן על הרקות או לשם ריפוי שריטות ומכות במריחת השמן על המקום הכואב.  

 

טוב שם משמן טוב

 

משפט זה מהמקורות הוא נכון ביותר, אך לעיתים לא צריך לבחור בין השניים. במקרה שאתם מעוניינים להעלות את רמת התשוקה שלכם ולעיתים למרות המבוכה אתם סובלים מבעיות של אין אונות, אל דאגה, שמן האילנג אילנג, שמקורו במזרח הרחוק והוא מזכיר בריחו את צמח היסמין, יתרום לכם רבות בעזרת כמה טיפות במבער השמן שבחדר השינה. 

 

למריחה ולהרחה


חשוב לזכור, מרבית השמנים האתריים, לא מומלצים למריחה על העור לבדם, הם זקוקים למהילה עם שמן בסיס שיעדן אותם במקצת. השמנים המשמשים כבסיס נהדר למריחה על העור, הם שמן שקדים, שמן זרעי ענבים, פשתן ושומשום, שכמובן הם טובים גם לבישול וטיגון כתחליף לשמן הזית, משום שהם מתחמצנים בטמפרטורה גבוהה יותר ובכך משמרים היטב את התכונות הטובות שלהם.

×
דילוג לתוכן