תזונה צמחית ובריאות האדם

כידוע בריאות מורכבת מהרבה ממדים ובעיקר בריאות גופנית, בריאות שכלית, בריאות רגשית, בריאות רוחנית, בריאות חברתית ובריאות סביבתית.

בכדי לשמור על הבריאות ולהימנע ככל האפשר ממחלות כרוניות ניתן לשפר את המזון היומי על ידי הוספת מנה אחת של פרי וירק, כך שמחקרים הראו כי תוספת זו יכולה להקטין את הסיכון למחלות לב ושבץ מוחי בין 4-5%. תוספת חשובה נוספת הינה הוספת דגנים מלאים כך תוספת של 2.5 מנות של דגנים מלאים יכולה להקטין את הסיכון למחלות לב וכלי דם בכ 21%.

בנוגע לסרטן קיימות עדויות שונות על קשר בין סרטן וצריכת בשר אדום ובשר מתועש, כך צריכה שלהם מגבירה את השכיחות לסרטן הקולון והמעי הישר. במקביל נמצא כי אוכל צמחוני עשיר בירקות ופירות מקטין את הסיכון לסרטן .

סוכרת

היא אחת ממחלות המאה והיא מושפעת מהתזונה ונמצא כי מזונות צמחיים ביכולתה להקטין את הסיכון לסוכרת סוג 2.

השמנה

הינה אחת התופעות המסוכנות בעידן האוכל המהיר ואורח החיים העמוס ונמצא במחקרים רבים כי אנשים הצורכים תזונה צמחית הם פחות שמנים וזאת ככל הנראה בגלל הימצאות סיבים באוכל הצמחי אשר מקנים תחושה של שובע.

את התזונה הצמחית ניתן להשביח על ידי צריכת מקורות צמחיים עשירים בחלבון כמו שעועית ואפונה המעשירים את המזון בחלבון, סיבים, חומצה פולית, אבץ, ברזל ומגנזיום ללא הצורך בצריכת שומן רווי.

סביבה ואנרגיה:

מההיבט הסביבתי, צריכת מזונות מן הצומח מקטינה את צריכת המים על פני כדור הארץ מאחר והחיות צורכות מים יותר מהצמחים. ייצור ק”ג אחד של בשר פרה דורש כ – 8000 ליטר מים ואילו ייצור טונה אחת של צמחים דורשת כ 170 ליטר מים.

חיסכון באנרגיה, לעשיית הבשר משתמשים בהרבה דגנים וצמחים בעוד שהשימוש באותן מקורות לצורכי תזונת האדם היה מספיק לכ- 800 מליון בני אדם.

התחממות כדור הארץ, תרומה לחום של כדור הארץ, ייצור הבשר גורם לפליטת גזים וחימום כדור הארץ הרבה מעבר לייצור הירקות.

**האמור במאמר לא מהווה המלצה רפואית ולא מחליף ייעוץ עם רופא.

מאמרים נוספים

היו הראשונים להגיב “חומצות אמניות”

"" was added to wishlist

נגישות