You are currently viewing האם בריא לשתות קפה ?

האם בריא לשתות קפה ?

 

כמעט כל יום שואלים אותי האם בריא לשתות קפה ואם כן מה בריא בפולי הקפה?

הקפה ידוע כמקור עשיר מאד בנוגדי חמצון אשר נספגים בגוף בקלות יחסית לנוגדי חמצון הנמצאים בפירות ובירקות.

במחקר שנעשה ב 2012 פורסם כי שתיית קפה יכולה לעזור לחולי פרקנסון ומאפשרת שליטה טובה יותר בתנועותיהם, כמו כן הצביע המחקר כי שותי הקפה נמצאים בסיכון מופחת יותר לחלות בפרקינסון.

הכבד והקפה:

מחקר אחר הצביע על היעילות בקפה לשמירה על בריאות הכבד, אכן מחקר שפורסם ב 2006 וכלל 125000 נבדקים במשך 22 שנים נמצא כי האנשים השותים לפחות כוס קפה אחד ביום נמצאים בסיכון נמוך יותר בכ 20% להתפתחות שחמת כבד הנגרמת משתיית אלכוהול.

במחקר אחר פורסם כי לקפה תרומה המניעת התפתחות כבד שומני אצל אנשים אשר אינם שותים אלכוהול וצורכים 4 כוסות קפה ביום.

קפה ואושר:

במחקר אשר בוצע על ידי הראשות הלאומית לבריאות פורסם כי האנשים השותים 4 כוסות קפה או יותר ביום נמצאים בסיכון נמוך לסבול מדיכאון בכ 10% יחסית לאלה שאינם שותים קפה. כמו כן מחקר אחר הצביע כי שתיית קפה בכמות של 2-4 כוסות ביום מקטינה את הסיכון להתאבדויות בכ 50% והסיבה לכך בשל היות הקפה נוגד דיכאון קל  על ידי היכולת שלו לזרז את ייצור הנוירוטרסמטרים העצביים כמו סירוטונין, דופמין ונוראדרינלין.

קפה וסרטן:

בעבודה מחקרית אשר נעשתה בבית הספר לרפואה של הארווארד ובבית חולים לנשים בבריהגהאם ובה עקבו אחרי 112897 אנשי במשך 20 שנים, נמצא כי נשים הצורכות 3 כוסות קפה ויותר ביום נמצאות בסיכון נמוך יותר לחלות בסרטן העור יחסית לנשים לא שותות קפה.

קפה וסוכרת:

בהתאם למחקר אשר נעשה בארגון הכימיה האמיריקאי נמצא כי הקפה יכול להוריד את הסיכון לסוכרת מסוג 2, והחוקרים דווחו כי אלה השותים 4 כוסות קפה ביום או יותר מורידים את הסיכון להתפתחות סוכרת סוג 2 בכ- 50%.

קפה והמוח:

חוקרים מאוניברסיטת פלורידה ומיאמי מצאו כי באנשים מעל גיל 65 עם רמת קפיאין גבוהה חל עיכוב במחלת אלצהיימר למשך שנתיים עד ארבע שנים ביחס לאלה אשר נמצאה אצלם רמה נמוכה של קפיאין, אחד החוקרים במחקר זה מציין כי אנחנו לא אומרים כי צריכת קפה באופן מתון יכולה למנוע כליל את מחלת האלצהיימר אך אנו חושבים כי צריכה מתונה יכולה לעכב או לדחות את הסיכון לאלצהיימר.

**האמור במאמר לא מהווה המלצה רפואית ולא מחליף ייעוץ עם רופא.

לפוסט הזה יש תגובה אחת

  1. נירה כלב

    מדהים ואני לא שותה קפהבגלל לחץ דם,מאוד אוהבת .כבר 3 שנים.שותה ציקוריה במקום לא יודעת אם העיבוד של הציקוריה כמו
    נס קפה הוא תהליך בריא.וגם הפסקתי עם הקפה בגלל דיאטה לפי סוג דם O+ שם לא ממליצים לנו על שתית קפה בגלל קיבה
    חומצית בטענה שהוא חומצי.

כתיבת תגובה

×
דילוג לתוכן